Събития

Туризмът – голямата възможност, която България не използва

Туризмът – голямата възможност, която България не използва 16 март, 2010Коментирай

Пълен текст на публикацията в сайта kingsimeon.bg от 16 март 2010 г.

 

Обществото все повече осъзнава необходимостта от дългосрочното планиране на основните насоки на развитие на страната ни. С какво България ще бъде полезна за ЕС,  и как да ускори собствена си модернизация, за да достигнем по-бързо европейските стандарти?
Надали има съмнение, че една такава приоритетна насока е туризмът. Туристическата индустрия е била сериозно перо в икономиката и на други европейски страни като Испания, Португалия или Гърция в началото не техния интеграционен процес, когато са били значително по-изостанали от държавитеоснователки на Съюза.
Всички познаваме природните красоти на родината ни и разнообразните възможности за туризъм у нас. Благодарение на невероятното съчетание от природни дадености и културно-историческо наследство можем да предлагаме не само планински и морски туризъм, но и еко туризъм, ловен, културен, религиозен, археологически – при това с наличието на уникалните реликви от тракийската цивилизация. Всички тези атрактивни предложения са тук, в Европа, а не някъде на стотици километри, накрая на света.
Защо обаче не съумяваме да рекламираме достатъчно добре страната си като привлекателна дестинация? Защо срещаме по-често пропаганда за туристически предложения дори в Косово и Албания, отколкото в България?
Доброто промотиране на различните видове туризъм, които предлагаме, е изключителна важно. Дори Испания, която е един от безспорните фаворити в световен мащаб като туристическа дестинация, в условията на кризата е разгърнала мащабна рекламна кампания за привличане на потенциални групи туристи. Кампанията се нарича „I need Spain”  и има за цел не просто да показва чудесни плажове, а да  „продава” испанския начин на живот – тяхната кухня, хубави вина и форми на забавления, симпатични и усмихнати хора. Това е изграждане на цялостен имидж на страната.
Какъв имидж ще изградим ние? На малкото усмивки, на ниски цени и ниско качество, на хотелски звезди, неотговарящи на международните стандарти, на „минаването” на чуждите туристи? Всеки специалист ще ви каже, че това е най-бързият начин да отблъснем туристи, да заличим България като дестинация за години напред. Разочарованите туристи няма да ни дадат втори шанс.
Няма ли да е по-добре да сменим бързо чипа, да се пренастроим, да се поучим от опита на другите страни, дори от лошия пример – за пример може отново да ни послужи Испания с прекаленото застрояване през 6о-те години, и да се опитаме да изградим наш образ, с който да станем трайна дестинация за страни като Канада, Япония и Китай например. Нима ни липсват условия за това?