На 25 ноември във Врана се проведе кръгла маса „Обучение по демокрация. Образование и активно гражданство”, организирана от Либерален институт за политически анализи (ЛИПА), Фондация за свободата „Фридрих Нуаман” и Европейския либералне форум.
В кръглата маса взеха участие министърът на образованието Проф. днп Тодор Танев, бившият вицепремиер Зинаида Златанова, Даниел Кадик , ръководител на проект Югоизточна Европа на Фондация за свободата „Фридрих Науман” бившите министри на образованието Сергей Игнатов и Даниел Вълчев, Проф. Огнян Герджиков, Д-р Сиприан-Йонут Негоита,член на Института за Либерални Изследвания, Румъния и член на Либералната румънска партия, Д-р Борислав Гъргин, зам.председател на Политическа академия-либерална демокрация, Република Хърватска, Асоц.Проф. Румяна Коларава, секретар по образование, наука и гражданско общество към Президента на България.
„Изключително важно е да се знае, че образованието е единствената имунизация, единственото ни оръжие за предотвратяването на радикални течения и за въвличане на младите в лоши идеи, и в същото време то ни помага в борбата за демокрация, толерантност и човешки права. Образованият и грамотен човек е много по-защитен. Човекът, който мисли критично много по-трудно може да бъде въвлечен във всякакви радикални идеи. За съжаление неграмотният и необразованият е първата жертва на тези радикални идеи, той превръща в жертви и другите хора след себе си“, каза Златанова, която бе модератор на първата част на кръглата маса.
„Аз съм съвкупност от много култури. Мисля, че едно засилено учение по гражданско образование и по начин на общуване е много важно, както и примерът на родителите”, коментира Негово Величество.
„Ще дам пример от моя живот: Разрешиха ми да започна да уча на 5 години, след това учих в Египет, след това в Мадрид и накрая учих в САЩ. В Египет ни преподаваха, че испанците били пирати и завоеватели. В Испания пирати наричаха англичаните. Като пораснах разбрах колко е вредно да се слагат капаци и да ненавиждаш съседите си“, каза още Н. В. Цар Симеон II.